Lägger ner lite krut på fotografering.

Det var länge sedan jag fotade med min "riktiga" kamera.
Men nu har jag dammat av den och det är ju såå kul!
Hur har jag kunnat låta bli detta så länge?
Det blev lite interiörbilder i mitt barndomshem:
Håll glöden vid liv så får du värme hela vintern...
Fina gamla kakelugnen som har funnits i "alla tider"
Och så här ser den ut på avstånd, så fin och varm och go.
I "finrummet" har mamma laddat med ved 
i en fin kopparbunke eller vad man nu ska kalla den.
Kakelugnen här är lite mer dekorerad.
Så här fin är den.
 Jag älskar att det praktiska inte tog bort det vackra 
när det skapades värmekällor förr i tiden, 
det är ett bevis på att vi som är esteter alltid har haft 
och alltid har en plats i världen, 
sida vid sida med alla andra.
I harmoni.

Ha nu en riktigt fin och mysig söndag.
Vi ska njuta av denna soliga dag med lite grillning.
Kanske höstens sista...eller...

Kram/ Ninni

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Söndagspromenad

2015 - en sammanfattning

Intryck och avtryck