Att ta upp en gammal hobby

Barnen växer upp, min egen tid finns på ett annat sätt än för fem år sen. 
Tid att ibland fundera på vad jag egentligen mår bra av att göra. 
Med ungdomarnas funderingar över val av framtid väcks mina funderingar om 
vad jag tyckte om när jag var i deras ålder, vad jag ville, hur jag tänkte, vilka drömmar jag hade.

sketch mode teckning illustration bild konst
Ett av mina stora intressen var att rita, kludda, teckna, skissa, kalla det vad du vill.

Så länge jag kan minnas hade jag aldrig tråkigt så länge det fanns ett papper och en penna i närheten.
Jag ritade sagor, Jag ritade serier, jag kluddade i marginalen på anteckningsböckerna på skolan.
Jag kunde helt enkelt inte låta bli, det var en del av mig.

 Så plötsligt lade jag ner pennan, letade inte längre papper, glömde bort detta andningshål 
och sätt att leva. En så stor del av den jag var. Det bara blev så.


Nu har jag sakta börjat ta fram pennorna igen. Inte för att det ska "bli nå't",
bara för att jag vill och känner att jag mår så bra av att uttrycka mig på detta sätt. 
Lite ringrostig, lite ovan, men fortfarande händer något i mig när jag får en penna i min hand. 
Jag mår bara så otroligt bra!

Hoppas du också mår bra och att du har något i ditt liv som ger denna lyckokänsla.
Kram/ Ninni

Kommentarer

  1. Så fina bilder du tecknat...jag tecknade porträtt på 70-80-talet...sen slutade jag tvärt, men jag har många teckningar kvar...det var roligt att teckna tycker jag...men nu har jag så mycket annat för mej som jag gillar....man förändras ju med åren...nu tilltalar mej yoga, snabba promenader och läsa livsåskådningsböcker och liknande...gå i skogen älskar jag också ;))....och mycket annat roligt finns det ju att göra också...men teckningen har jag lagt på hyllan tyvärr...
    Ha det gott !
    Kram bia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Söndagspromenad

2015 - en sammanfattning

Intryck och avtryck