Adventspyssel

Efter två dagars soffläge med halsont och feber kände jag mig frisk 
och masade jag mig iväg till Lilla Blomsterboden i Färila för kvällskurs.
Visst kände jag att jag var trött, visst pratade jag väldigt lite, men vilken inspirerande kväll!

rådjur, ljus, advent, jul
 Vi fick först en föreläsning om julens trendväxter, så fick vi se tre dukningar 
som duktiga Lillian och Linda hade gjort.
En adventsdukning, en juldukning och en nyårsdukning. 
Sedan fick vi tips om tre sätt att göra fina gå-bort-presenter 
med hjälp av blommor och dekorationer:


glögg, jul, blomsterarrangemang, gåbort-present, advent
En flaskdekoration

stjärna, krans, jul, dekoration, diy
 En stjärnkrans


blomma, blomsterarrangemang, nejlika, advent
  Och slutligen ett litet blomsterarrangemang i en liten kruka.

blomsterarrangemang, blomma, nejlika, jul, advent
Alla var så duktiga och gjorde så fina saker, 
så jag som tyvärr har en förmåga att jämföra mig med andra, 
tyckte att mina alster var sisådär...men helt ok.

nejlika, blomma, blomsterarrangemang, ljusstake, adventsljusstake
Nu när de står här på matbordet tycker jag att de är jättefina!!
Tänk hur det kan vara:) Ha en skön torsdag! 
Själv ska jag tända ljus, duka fram frukost och väcka sonen.
Kram/ Ninni

Kommentarer

  1. Det blev ju bra ;))....visst ska du vara nöjd !
    Jag har en liknande ljusstake som du, men min är i kvadrat från Rusta...tänkte köpa kopparfärg, men den var slut, så det blev en
    svart...men svart står sej ju alltid ;).........idag ska vi helghandla...tänkte köpa den nya Blossa glöggen...den har fått både ris och ros....sen i morgon sätter jag igång med advents pysslet...ska bli såå kul !!....lite nördig är man allt, haha...

    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Det blev ju bra ;))....visst ska du vara nöjd !
    Jag har en liknande ljusstake som du, men min är i kvadrat från Rusta...tänkte köpa kopparfärg, men den var slut, så det blev en
    svart...men svart står sej ju alltid ;).........idag ska vi helghandla...tänkte köpa den nya Blossa glöggen...den har fått både ris och ros....sen i morgon sätter jag igång med advents pysslet...ska bli såå kul !!....lite nördig är man allt, haha...

    Kram bia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Söndagspromenad

Intryck och avtryck

2015 - en sammanfattning