Tulpaner, färggrann energipåfyllnad


Så är julen över och nyårsafton likaså.


Jag har fortfarande inte tröttnat på julgranen
och ljusstakarna och stjärnan får vara kvar i fönstren ett tag till.


Men tomtarna får nog så sakteliga smyga ner i lådan i källaren igen.


Samtidigt som jag fortsätter att njuta av julen lite till,
kan jag inte låta bli att samtidigt njuta av den fina tulpanbuketten
vi fick av våra vänner på nyårsafton.


En liten föraning om vår,
fast snön inte har kommit ännu. 


Har dock hört att den kan komma imorgon...
men njuter ändå av dessa färggranna vårtecken.
Man kan ju njuta av flera saker samtidigt:)

Ha en fin helg och uppskatta lugnet som landat, i alla fall hemma hos oss.

Kram/ Ninni

Kommentarer

  1. En ljuvlig bukett och jag gör som dig blandar både jul och vår just nu. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Fint med tulpaner ;)...jag har tagit ut julen nu...men jag började tidigt också;)
    Ha en fin dag...här har snön kommit nu och kallt ska det bli.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Söndagspromenad

2015 - en sammanfattning

Intryck och avtryck